KERNBOODSCHAP EN TAKEN

Confederatie Bouw Limburg werd opgericht in 1919 als werkgeversorganisatie voor de bouwsector in de provincie Limburg en telt vandaag 1200 leden-bedrijven. Confederatie Bouw Limburg heeft als doel de belangen van de werkgevers in de bouwsector te behartigen. Tevens heeft zij als taak het lobbywerk bij de overheid, voorlichting inzake nieuwe reglementeringen, dienstverlening en verstrekking van opleidingen, evenals de promotie van de bouwsector in het algemeen.

Patronale vereveningsdienst

Sinds augustus 1996 behoort de Patronale Vereveningsdienst tot één van de diensten van de Confederatie. Hier kan zich hiertoe kosteloos aansluiten. Op die manier kan je gebruik maken van de terugbetaling van gewaarborgd loon door het Fonds voor Bestaanszekerheid en ziekteperiodes van uw arbeiders. Voorwaarde is dat deze terugbetaling voorbehouden is aan ondernemingen die belangrijkheidscodes 1 of 2 hebben, m.a.w. minder dan 10 werknemers in dienstverband.

De R.S.Z. baseert zich voor deze code-toekenning op het aantal werknemers, ingeschreven op 30/6 van elk jaar. Het betreft alle ingeschreven werknemers, wat ook hun statuut is. Het recht op terugbetaling van gewaarborgd loon loopt dan vanaf 01/01 t/m 31/12 van het volgend jaar. De bekendmaking van een ziekteperiode gebeurt door een medisch attest, dat door de werkgever binnen de drie werkdagen aan de Patronale Vereveningsdienst wordt overgemaakt, te tellen vanaf de eerste dag afwezigheid van de arbeider.

Wij helpen starters op weg

Als starter moet je rekening houden met milieuvoorschriften, de veiligheidswetgeving en zoveel andere technische aspecten. Confederatie Bouw Limburg weet precies wat mag, hoe je jouw onderneming in de regel kan stellen met de voorschriften en welke formaliteiten er moeten worden vervuld. Milieuvergunningen, bouwvergunningen, reglementeringen in verband met afval, ... wij kunnen jou hierover adviseren.

Subsidies

Je zou wel een financiële injectie kunnen gebruiken om jouw plannen, projecten en opleidingen te realiseren? De financiële adviseurs van Confederatie Bouw Limburg geven jou de juiste adviezen.

Opleiding en bijscholing

Confederatie Bouw Limburg geeft je de kans om jouw knowhow op te schroeven. Zo organiseren wij verschillende cursussen, opleidingen en bijscholingen die volledig op maat van de bouwondernemer zijn gemaakt. Je blijft dus niet zitten met een theoretische basis, maar met een praktische kennis die je onmiddellijk in jouw bedrijfsomgeving kan aanwenden.

Diverse management- en bediendeopleidingen
Bouwgerichte opleidingen voor werknemers en werkzoekenden

Wij organiseren o.a. de volgende opleidingen:

• computeropleidingen
  • calculatie
  • planning
  • communicatievaardigheden
  • bedrijfsvoering
  • VCA-opleidingen

Grondbank

Waar naartoe met afgegraven en licht vervuilde grond? Wij geven raad.