BEN renovaties: Schrijnwerk, beglazing en zonwering

Opleiding waarin je leert het schrijnwerk op een correct manier te plaatsen bij zeer energiezuinige renovatie. We gaan ook dieper in op de invloed van buitenschrijnwerk op het comfort en de energiebalans van een gebouw. Zo leer je de juiste keuzes maken.

DOELGROEP

Werf- en projectleiders, zelfstandige aannemers

KORTE INHOUD

Zeer energiezuinige renovaties: Schrijnwerk, beglazing & zonwering

• Invloed van keuzes en uitvoering op comfort en energieverbruik
  • Aanpak van specifieke bouwknopen en koudebruggen die hier voorkomen
  • Welke invloed hebben de verschillende parameters op comfort en het energieverbruik?
  • Is vierseizoensglas altijd een optimale oplossing?
  • Waar dienen we het schrijnwerk in onze constructie te positioneren?
  • Hoe bouwen we het schrijnwerk in de praktijk in?
  • Hoe kan dit gecombineerd worden met zonweringssystemen?
  • Waarmee dient men rekening te houden om gebruik te maken van natuurlijke nachtventilatie als troef

uren: van 18u00 tot 21u30. De module duurt 3u30'

locatie: Confederatie Bouw Limburg, Wetenschapspark 33, 3590 Diepenbeek

EXPERTEN TER ZAKE

Bert Vanderwegen, ir. architect: technisch adviseur en lesgever bij Pixii (Kennisplatform energieneutraal bouwen) sinds 2011 (daarvoor reeds vijf jaar leservaring in energiezuinig (ver)bouwen). Medewerking aan diverse onderzoeksprojecten,o.a. naar zeer energiezuinige renovatie en bouwdetails.

Wouter Hilderson, ir. architect: technisch adviseur en lesgever bij Pixii sinds 2006. Medewerking aan diverse onderzoeksprojecten, o.a. naar zeer energiezuinige renovatie en passieve bouwdetails.

Leden betalen 190 euro, niet-leden 247 euro. Prijzen zijn exclusief btw. We aanvaarden betalingen via de KMO portefeuille:

U kan enkel inschrijven via onderstaand formulier. Wenst u meerder personen tegelijkertijd in te schrijven voor deze opleiding? Vraag het meervoudig inschrijvingsformulier aan lore.bollen@confederatiebouw.be.

Heeft u nog vragen?

Evelien Baré opleidingscoördinator