EHBO nijverheidshelper

Sinds een wetswijziging in 2013 is het wettelijk toegelaten om een EHBO opleiding aan te bieden van 15 uur + 1 uur examen !

Om de eerste hulp bij ongevallen in een onderneming te verzekeren, voorziet de wetgeving dat elk bedrijf moet kunnen beschikken over een minimum aantal gebrevetteerde hulpverleners (ARAB art.176). Ook op de werven dient de werkgever ervoor te zorgen dat er op elk moment gekwalificeerd personeel aanwezig is. Deelnemers krijgen na een geslaagd examen een certificaat dat 5 jaar geldig is. Wie slaagt voor de basisopleiding mag zich gebrevetteerd hulpverlener noemen. Om in noodsituaties de juiste handelingen te stellen, is regelmatig opfrissen van de belangrijkste handelingen met een bijscholing EHBO een must.

Wat is EHBO?
Ongevallen in de fabriek
EHBO Materiaal: Materiaal voor koudebehandeling | Verbanden | Materiaal voor wondbehandeling | Vervaldatum geneesmiddelen en zalven

• De huid
  • Het ademhalingsstelsel
  • Het bloedsomloopstelsel
  • Het beenderstelsel
  • Het spierstelsel
  • Het zenuwstelsel
  • Elektrocutie
  • Het spijsverteringsstelsel
  • Vergiftiging
  • Warmte en haar invloed
  • Zorgen aan oog, neus en oren
  • Vervoer van gekwetsten

uren: van 08u30 tot 16u30

locatie: Confederatie Bouw Limburg, Wetenschapspark 33, 3590 Diepenbeek

Leden betalen 270 euro, niet-leden 340 euro. Prijzen zijn exclusief btw.

We aanvaarden betalingen via de KMO portefeuille.

Deze opleiding is niet gratis voor bedienden PC 200.

Wenst u meerdere personen tegelijkertijd in te schrijven voor deze opleiding? Vraag het meervoudig inschrijvingsformulier aan lore.bollen@confederatiebouw.be.