Werfleider: module werforganisatie

DOELGROEP

Leidinggevenden op de werf: zelfstandigen, werfleiders, projectleiders, ploegbazen, … Er is geen specifieke voorkennis vereist.

Als u de bouwwerf optimaal organiseert, kunt u de uitvoeringstermijn inkorten, de kosten beperken en uw rendement opdrijven. Daarom loont het zeker de moeite om de werforganisatie systematisch onder de loep te nemen. Op het programma staan volgende onderwerpen:

• projectorganisatie: hoe zet u een aangepaste organisatiestructuur op, de routineorganisatie, varianten van projectorganisatie, taakafbakening, wat wordt verwacht van de projectleider en de werfleider?
  • werfinrichting: hoe verzamelt u de basisgegevens?, werken met ‘rijbanen’ en opslagstroken. Hoe deelt u het terrein in?
  • planning: tijdschema’s en planningsmethodieken
  • praktische zaken waar men rekening dient mee te houden: werfkeet/toilet, vergaderruimte, materialenkeet, afval, opslag producten, nodige kranen/opstelling machines.

Tijdens de eerste cursusdag krijgt u een theoretische toelichting van bovenstaande topics. Tijdens de tweede cursusdag wordt de theorie getoetst aan de praktijk! Voor deze tweede cursusdag vragen we u om – indien mogelijk - een laptop mee te brengen zodat u de praktische informatie onmiddellijk kan toepassen.

Leden betalen 344 euro en niet-leden 440 euro, prijzen exclusief btw.

Dankzij CEVORA is deze opleiding GRATIS voor bedienden PC 200. Bedrijfsleiders (met zelfstandig statuut) kunnen ook gratis deelnemen, op voorwaarde dat:

• ze tegelijkertijd ten minste één bediende inschrijven voor dezelfde of een andere Cevora-training
  • én het bedrijf een opleidingsplan heeft ingediend bij het Sociaal Fonds in het kader van de sectorale CAO

U kan enkel inschrijven via onderstaand formulier. Wenst u meerdere personen tegelijkertijd in te schrijven voor deze opleiding? Vraag het meervoudig inschrijvingsformulier aan lore.bollen@confederatiebouw.be.

Indien het een opleiding tussen 1 december 20XX en 31 maart 20XX betreft, geldt het volgende: