Confederatie Bouw Limburg is dé professionele partner van bouwbedrijven. Doe elke dag een beroep op onze ruime adviesverlening, groei via ons ruim opleidingsaanbod en vergroot jouw netwerk binnen de sector via onze peterschapsprojecten en netwerkevenementen.

Confederatie Bouw Limburg bouwt op het Wetenschapspark in Diepenbeek de Bouwcampus. Het wordt de spil van de Limburgse Bouwsector, de thuis van de Confederatie Bouw Limburg en van de Construction Academy.

Een belangrijk deel van de activiteiten op de Bouwcampus zal kaderen in de transformatie van de bouwsector. Het transformatieproject omvat 11 proefprojecten waar zo’n 40-tal bedrijven, kennisinstellingen, architecten en studiebureaus zullen onderzoeken hoe er in de toekomst gerenoveerd kan worden op een betaalbare en energiezuinige manier.

Confederatie Bouw Limburg wenst met haar Bouwcampus een toekomst te garanderen voor de bouw die innovatief en vooruitstrevend zal zijn. Een locatie waarin het aangenaam werken, vergaderen, leren en netwerken is. Een site die vertrouwen en verwondering wekt bij bouwheren, en jonge en rijpere medewerkers of studenten enthousiasmeert om te geloven in de toekomst en aantrekkingskracht van de bouwsector. Het is de toegangspoort naar een wereld waarbinnen je kan ervaren wat Transformatie Bouw Limburg inhoudelijk te bieden heeft. Het gebouw straalt de ambitie uit van een sterke (efficiënt), toekomstgerichte (innovatie) en duurzame (milieu en energie) sector. De Bouwcampus is echter meer dan transformatie bouw alleen. Het weerspiegelt het gedachtegoed van toekomstbouwers, geworteld in het heden en gebruik makend van de best beschikbare techniek die er bestaat.

Naast de academie zal er binnen de Bouwcampus ook een betonapplicatiecentrum komen dat de toegepaste kennis rond de verschillende toepassingen van beton verder zal uitdragen naar de bouwsector. Ook de opleidingsinstelling voor de metaalsector, Limtec, zal op de site een opleidingsinfrastructuur uitbouwen. Deze unieke samenwerking moet ertoe leiden dat de Limburgse bouwsector klaar is voor de toekomst. Het hart van onze sector zal kloppen op deze Bouwcampus, waar de bouw thuis is.