IBO

Kansen creëren om jongeren via werkervaring en opleiding op de werkvloer klaar te maken om aan de slag te kunnen.

In het ondernemerschap is het aantrekken van gemotiveerd en competent personeel van cruciaal belang. Met de actie ‘IBO voor Jongeren’ wil Confederatie Bouw Limburg en VDAB Limburg kansen creëren om jongeren via werkervaring en opleiding op de werkvloer klaar te maken om aan de slag te kunnen in een bedrijf.

Goede werkhouding

Jij verwacht terecht, dat de jongeren een juiste werkhouding hebben voordat ze eventueel aan de slag kunnen in jouw bedrijf. Dat is begrijpelijk. Hiertoe organiseert de VDAB zelf een voortraject waarbij de jongere in een oefenomgeving gescreend wordt op werkhouding en attitude.

Instap via individuele beroepsopleiding

Nadien is het aan jou als werkgever om in jouw bedrijf te kijken of het mogelijk is om deze jongeren verder te vervolmaken op hun jobgerichte competenties. Dit kan via een formule van individuele opleiding in het bedrijf (IBO), die je de kans geeft de jongere op te leiden in jouw bedrijf zelf.

Meer info

Indien je interesse hebt als bedrijf, kan jij je HIER aanmelden. Wil je meer info over IBO, klik dan HIER.