Als ondernemer in de bouw komen er voortdurend nieuwe uitdagingen op je af. Crisissituaties, nieuwe producten en technieken, concurrentie, behouden en vinden van geschikt personeel ... Tijdig reageren dus. Alleen zo heeft jouw bedrijf een duurzame toekomst. Maar ook dat blijkt niet altijd evident.

De eerste stap naar verandering is vaak de moeilijkste. Want hoe begin je eraan en waar zet je het best op in? Met THINK BIG START SMALL gaan we samen met je op weg. Op 16 maart organiseren we een inspirerende ontmoeting tussen bouwondernemers, experten, sprekers en workshops. Zij tonen aan dat innovatie gaat van kleine verbeteringen met groots resultaat tot drastische koerswijzigingen. Maar telkens met een visie. Samen met mensen. En dat het mogelijk is, ook in jouw bedrijf.

Wedden dat je na 16 maart vol goesting die eerste stappen zet?

Iedereen welkom, deelname is gratis maar inschrijven verplicht

08u00 - 13u00 Kom op de koffie

Ontmoet en leer van anderen en laat je adviseren

9u30 - 11u30 Plenair gedeelte

Inleiding

Bas van de Kreeke, Habenu – van de Kreeke | Voorzitter Transformatie Bouw Limburg

Think BIG start small

Peter Bertels | Besix Group

Een innovatiemanager of -team in jouw bouwbedrijf? Een goed idee? Peter Bertels stond in 2016 mee aan de wieg van het innovatieprogramma Unleash bij BESIX. Waarom, wat de resultaten zijn en hoe jij ook in jouw bouwbedrijf innovatie kan laten openbloeien ... dat vertelt hij in een inspirerende keynote, aan de hand van het stappenplan "Transformeren doe je zo". Concreet en haalbaar voor elk bedrijf.

Zij doen het zo

Play it Safe, Bao Living, Facadeclick | Winnaars ‘Pitchen voor de bouw’

Echte innovatie vandaag is vooral OPEN innovatie: daarom ook 3 beloftevolle startups aan het woord. Zij wonnen eerder dit jaar Pitchen voor de bouw en ze zijn inspirerende voorbeelden voor elk bouwbedrijf in Vlaanderen.

11u30 – 13u00 Workshops

Maak je keuze uit een van deze 3 workshops:

Denk aan je centen!

Jef Martens | Innovatiecentrum Limburg

Innovatie vraagt risico’s. Vaak financiële risico’s. Jef brengt een praktische en toegankelijke uiteenzetting over mogelijke (vereenvoudigde) vormen van subsidie om jouw bouwbedrijf te laten innoveren en groeien. Na de uiteenzetting over de mogelijke subsidiemogelijkheden krijg je de mogelijkheid om, in confidentialiteit, jouw project te toetsen aan de subsidiemogelijkheden bij de aanwezige bedrijfsadviseurs.

Groeien doet soms pijn

Anke Albregts - Mieke Martens | Innovatiecentrum Limburg

Je bedrijf draait goed, maar je wil groeien? Dat kan op verschillende manieren. Innoveren en nieuwe producten of diensten op de markt brengen is daar één van. Maar hoe doe je dat nu? In deze workshop nemen we je mee doorheen nieuwe business modellen in de bouwsector en proberen we vanuit een concrete case of een eigen concreet idee aan de slag te gaan met het Business Model Canvas. Een methodiek die je helpt om je waardecreatie in kaart te brengen en een actieplan op te stellen.

Doelen, processen en mensen

Ben Ottenbourgs | BCSS

Transformeren kent veel verschillende definities, met telkens één en hetzelfde kernwoord: ‘VERANDEREN’. Alles begint echter met ‘WAAROM’? Gevolgd door ‘HOE’ gaan we het doen? En tenslotte ‘WAT’ gaan we dan doen?
Wat heeft veranderen met Lean te maken? Hoe kan ik met Lean als strategie de mentale veerkracht binnen mijn organisatie versterken? Van incident management naar probleemoplossend denken!

Schrijf je snel in en ontvang - gratis én in primeur - het boek 'TRANSFORMEREN DOE JE ZO' vol met praktische tips, tools en voorbeelden!

SCHRIJF JE NU IN

Iedereen welkom, deelname is gratis maar inschrijven verplicht

Kan je niet wachten en wil je nu al enkele innovatie- en transformatietips op maat van jouw bedrijf? Vul vandaag nog de BIG-Scan in, en ontvang onmiddellijk jouw rapport op maat, aangevuld met heel wat tips en tricks. Zo ben je helemaal klaar voor 16 maart!