Heftruckbestuurder

DOEL VAN DE OPLEIDING

De cursist opleiden tot een veilig en efficiƫnt werkende bestuurder van een heftruck.

DOELGROEP

De eendaagse opleidingen zijn bestemd voor werkgevers die hun medewerkers een veiligheidsopleiding bestuurder van het betreffende werktuig willen geven om zo aan de wettelijke vereisten (opleidingsplicht) te voldoen.

Theorie

• samenvatting wetgeving.
  • risico's en ongevallen/veiligheidsvoorschriften.
  • last en laaddiagram.
  • werken met de heftruck.

Praktijk

• dagelijkse inspectie uitvoeren / orde en netheid.
  • de bedieningsorganen correct kunnen gebruiken.
  • veiligheids- en verkeersregels.
  • batterijen kunnen aansluiten en ontkoppelen.
  • een goede rijtechniek hanteren.
  • manoeuvres uitvoeren.
  • correct stapelen van goederen in functie van de capaciteit van de vorkheftruck.

duur: 1 dag

uren: van 08u00 tot 16u00

Leden betalen 210 euro, niet-leden 270 euro. Prijzen zijn exclusief btw.

Wenst u meerder personen tegelijkertijd in te schrijven voor deze opleiding? Vraag het meervoudig inschrijvingsformulier aan lore.bollen@confederatiebouw.be.