INFOSESSIE: Uitvoeren van werken in de buurlanden - Grijp uw kansen in het buitenland

INSPIRATIEAVOND

WERKEN IN HET BUITENLAND: TWEE AANNEMERS GETUIGEN

DE NIEUWE MELDINGSPLICHT IN NEDERLAND
Dinsdag 24 maart 2020 | 19u00 | D IEPENBEEK

Uit een recente enquête over internationaal ondernemen van de Vlaamse Confederatie Bouw (VCB) is gebleken dat een groot deel van de ondervraagde bouwbedrijven behoefte heeft aan praktijkgetuigenissen van Belgische aannemers die actief zijn in het buitenland. Na de infosessie van juni 2019 in Diepenbeek over werken in de buurlanden organiseert de VCB in samenwerking met de Confederatie Bouw Limburg een inspiratiesessie waarbij twee aannemingsbedrijven over hun ervaringen in het buitenland vertellen.

Daarnaast wordt er een toelichting gegeven over de nieuwe meldingsplicht in Nederland. Vanaf 1 maart 2020 geldt een meldingsplicht voor bedrijven uit EER-landen die tijdelijk met hun werknemers in Nederland gaan werken. Deze meldingsplicht geldt tevens voor buitenlandse zelfstandigen in een aantal sectoren. Buitenlandse werkgevers en meldingsplichtige zelfstandigen dienen gegevens over de werkzaamheden in te dienen via het meldloket van postedworkers.nl

18u45 - Onthaal

19u00 – De nieuwe meldingsplicht in Nederland | Toelichting door Joeri Van Meenen, adjunct-directeur van de Vlaamse Confederatie Bouw.

19u30 - Praktijkgetuigenis door Tectum Group uit Genk | Tectum Group is expert in daken, gevels en ballustrades en één van de grootste dakdekkersbedrijven van België. De groep is ook actief in Polen en Nederland, en projectgewijs in Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Hongarije, Roemenië en Scandinavië | Toelichting door Yves Biesmans, gedelegeerd bestuurder.

20u00 – Praktijkgetuigenis door CVR uit Beringen | De afgelopen decennia bracht CVR al meer dan 3000 funderings-en beschoeiingsprojecten tot een goed einde. CVR voerde ook reeds dergelijke projecten uit in Frankrijk, Nederland, Luxemburg, Duitsland, Denemarken en Noorwegen | Toelichting door Tom Smet, gedelegeerd bestuurder.

20u30 – Netwerkmoment met wijn en kazen.

Praktisch

Datum & uur: Dinsdag 24 maart 2020 | 19u00

Locatie: Confederatie Bouw Limburg | Bouwcampus Diepenbeek

Prijs: Gratis. Vooraf inschrijven is verplicht!